Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky portálu www.aida-balkanmarket.cz vyvinutém, registrovaném a provozovaném paní Aidou Muhović IČO: 49645587, se sídlem Holečkova 1205/93, Košíře, 15000 Praha 5 , DIČ: CZ6751241981, fyzická osoba podnikající dle zákona č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání (živnostenský zákon) (dále jen „Balkanmarket“) pro nákup zboží a/nebo služeb na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz (dále jen „VOP“).
I. Úvodní ustanovení – služba/y – popis, změny obchodních podmínek
1.1. Tyto VOP Balkanmarketu upravují zejména vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy na časově ohraničený nákup zboží a/nebo využití služeb Balkanmarketu (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi Balkanmarketem a kupujícím/i (dále jen „Zákazník“), který si prostřednictvím internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz kupuje anebo hodlá zakoupit u Balkanmarketu zboží a/nebo službu nabízené na výše uvedeném internetovém portálu.
1.2. Tyto VOP jsou určeny výhradně pro nákup zboží a/nebo služeb Zákazníkem (konečným spotřebitelem) za účelem přímé spotřeby (tj. jsou určeny výhradně pro spotřebitelské smlouvy). Nákup zboží za účelem podnikání, např. za účelem jeho dalšího prodeje, není na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz možný (to se týká zejména alkoholických a/nebo tabákových výrobků)
1.3. U konkrétní nabídky zboží a/nebo služeb Balkanmarketu propagovaných na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz mohou být uvedena ujednání odchylující se od VOP. Taková případná odchylná ujednání mají přednost před těmito VOP.
1.4. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouva je uzavřena pouze v českém jazyce a po svém uzavření je Balkanmarketem archivována a není Zákazníkovi přístupná.
1.5. Balkanmarket může jednostranně měnit či doplňovat znění VOP. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozí verze VOP. Balkanmarket informuje Zákazníky o změně VOP na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz, případně jiným vhodným způsobem tak, aby se s aktuálním zněním VOP Zákazník mohl bez nepřiměřených obtíží seznámit.
II. Uzavření Smlouvy mezi Balkanmarketem a Zákazníkem
2.1. Balkanmarket na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz propaguje zboží a služby, a to včetně hodnoty nabízeného zboží a/nebo služeb. Ceny nabízeného zboží a/nebo služeb jsou uváděny včetně daně z přidané hodnoty ve výši dle platných právních předpisů.
2.2. Možnost uzavření Smlouvy na zboží a/nebo služby Balkanmarketu za zvýhodněných podmínek a uvedenou cenu (v případě věrnostních a jiných akcí) zůstává v platnosti po dobu uvedenou na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz a za předpokladu naplnění podmínek uvedených v konkrétní nabídce na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz.
2.3. Zákazníkem objednané zboží a/nebo služby na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz jsou pro účely uzavírání Smlouvy a realizace práv a povinností ze Smlouvy, stejně jako pro účely těchto VOP, dále označovány jako „Objednávka“.
2.4. Zákazník si je vědom zejména následujících povinností vůči Balkanmarketu, a proto se zavazuje že splňuje níže uvedené podmínky pro Objednávky a závazně poskytuje Balkanmarketu tyto záruky:
a) je plně svéprávný, a to zejména s ohledem na svůj věk, nebo je zastoupen zákonným zástupcem,
b) pokud je mu méně než 18 let, nebude objednávat na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz takové zboží a/nebo služby, u nichž je podmínkou pro užívání minimální věk 18 let,
c) veškeré údaje, které poskytuje Balkanmarketu, jsou pravdivé, úplné, přesné a správné,
d) zaplacením ceny za Objednávku neobchází ani neporušuje práva třetích osob a je oprávněný použít finanční zdroje využité na zaplacení Objednávky,
e) se před zahájením užívání internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz důkladně seznámil s těmito VOP, je s nimi srozuměn a souhlasí s nimi,
f) zboží na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz nekupuje jako podnikající osoba ani pro podnikající osobu, ani jej dále nebude prodávat třetím osobám (zejména zboží a/nebo služby, u nichž je podmínkou užívání minimální věk 18 let).
2.5. Pro uzavření Smlouvy zvolí Zákazník požadované množství zboží a/nebo nabízené služby a adresu, na kterou mu bude Objednávka doručována, a případně též sdělí informace důležité pro předání Objednávky. Pro závazné vytvoření objednávky je vyžadována souhrnná kupní cena zboží v Objednávce v minimální výši 100,- Kč a váhový limit na Objednávku do 100 kg, není-li na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz uvedeno jinak.
Ke konečné kupní ceně Objednávky bude Zákazníkovi připočítána cena za dopravu na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz po zadání adresy a času pro doručení, nedosáhne-li Zákazník na službu „Doprava zdarma“, jejíž podmínky jsou uvedeny na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz
2.6. Zákazník bere na vědomí, že v případě Objednání mraženého zboží mu bude k ceně zboží a dopravy připočten servisní poplatek na zvláštní obalový chladící materiál v částce 80,- Kč pro zboží do objemu 5 litrů a nebo váhy 5 kg a nad tento limit v částce za každých dalších 5 kg nebo 5 litrů vždy přípatek 80,- Kč
, není-li na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz uvedeno jinak.
2.7. Zákazník bere na vědomí, že cena za zboží prodávaného na váhu (například ovoce, zelenina, maso) je uváděna v přibližné výši dle obvyklé váhy jednoho kusu/boxu v případě drobného kusového zboží (například box s jahodami). Zákazník si u těchto položek objednává pouze počet kusů/boxů. Cena za takové položky bude upravena dle konkrétní váhy zboží doručovaného Zákazníkovi v rámci dané Objednávky, s čímž Zákazník souhlasí.
2.8. Před odesláním Objednávky je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit její obsah a údaje, které v Objednávce uvedl. Objednávka je považována za závaznou v okamžiku, kdy ji Zákazník odešle kliknutím na tlačítko zavazující Zákazníka k platbě („ZAPLATIT“). Údaje uvedené v Objednávce jsou jejím odesláním považovány za správné.
2.9. Balkanmarket je vždy oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky, zejména u váženého zboží, Zákazníka požádat o dodatečné potvrzení Objednávky (například písemně či telefonicky). Pokud k potvrzení ze strany Zákazníka nedojde, považuje Balkanmarket příslušnou Objednávku za neplatnou.
2.10. Kupní smlouva mezi Balkanmarketem a Zákazníkem vzniká akceptací Objednávky Zákazníka ze strany Balkanmarketu, která je zaslána bez zbytečného odkladu po obdržení Objednávky, a to na adresu elektronické pošty, kterou Zákazník uvedl v Objednávce. Cena Objednávky bude upravena dle skutečné váhy zboží prodávaného na váhu, které je dodáváno v rámci Objednávky, s čímž Zákazník souhlasí.
2.11. V případě, že Objednávka obsahuje tabákové výrobky, alkoholické nápoje či jiné zboží a/nebo služby, u nichž je podmínkou pro užívání minimální věk 18 let, je Balkanmarket oprávněn prověřit věk Zákazníka před uzavřením Smlouvy a současně bude v takovém případě postupováno podle čl. IX těchto VOP. Nebude-li potřebný věk Zákazníka prokázán, je Balkanmarket oprávněn Smlouvu se Zákazníkem neuzavřít. Účinnost kupní smlouvy mezi Balkanmarketem a Zákazníkem v případě Objednávek dle tohoto ustanovení VOP nastává až okamžikem úspěšného předání Objednávky Zákazníkovi dle čl. 2.12. těchto VOP.
2.12. Následně Balkanmarket doručí Objednávku Zákazníkovi. Za Zákazníka může zboží převzít vedle Zákazníka také jeho zástupce či jiná fyzická osoba starší 18 let, která se zdržuje v bytě nebo jiných prostorách na adrese Zákazníka a která osobě, která Zákazníkovi zboží za Balkanmarket předává, věrohodně prokáže svou totožnost. V případě, že Objednávka obsahuje zboží a/nebo služby, u nichž je podmínkou pro užívání minimální věk 18 let, a to buď na základě právních předpisů nebo pokud je tak určeno ze strany Balkanmarket, je Zákazník povinen vždy věrohodně prokázat osobě pověřené Balkanmarket k předání Objednávky svůj věk, totožnost a skutečnost, že se jedná o osobu, která Objednávku učinila, a to v souladu s čl. IX těchto VOP. Pokud Zákazník neprokáže, že již dosáhl věku 18 let a/nebo se neprokáže dokladem totožnosti použitým při učinění Objednávky a/nebo nebude ověření v ověřující aplikaci z jiného důvodu úspěšné, nebude mu zboží předáno a/nebo služba poskytnuta a případná uhrazená cena takového zboží bude Zákazníkovi vrácena shodným způsobem, jakým byla cena uhrazena.
2.13. Při předání Objednávky bude Zákazníkovi předán dodací list se seznamem zakoupeného zboží a jeho cenou. Balkanmarket v souladu s ustanovením § 28 odst. 1 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů, nevystavuje daňový doklad Zákazníkovi. Daňový doklad bude ke stažení na profilu Zákazníka na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz.
2.14. Zákazník bere na vědomí, že www.aida-balkanmarket.cz není povinen uzavřít Smlouvu zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily Smlouvu (včetně VOP) a/nebo podmínky užití internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz.
2.14. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí Zákazník sám.
III. Zákaznický účet
3.1. K dokončení Objednávky prostřednictvím internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz je zapotřebí provést registraci Zákazníka, čímž dojde k založení jeho zákaznického účtu.
3.2. Během registrace je Zákazník vyzván k vytvoření přístupového hesla ke svému zákaznickému účtu. Zákazník je povinen uchovávat toto heslo v tajnosti a nesdílet ho s třetími osobami. Zákazník nese plnou odpovědnost za veškeré úkony, a jednání které jsou z jeho nebo prostřednictvím jeho účtu učiněny.
3.3. Zákazník je povinen bez zbytečného odkladu Balkanmarket informovat, pokud má jakékoli podezření na zneužití či zpřístupněné svého hesla třetí osobě. V případě odůvodněné obavy, že dochází nebo může dojít k zneužití Služby, je Balkanmarket oprávněn účet Zákazníka zablokovat. Balkanmarket neodpovídá Zákazníkovi za škody, které mu vznikly v důsledku vyzrazení nebo zneužití jeho přístupového hesla.
3.4. Zákazník bere na vědomí, že Balkanmarket je oprávněn omezit Zákazníkovi přístup k jeho zákaznickému účtu, pokud dříve podstatným způsobem porušil Smlouvu (včetně těchto VOP) a/nebo podmínky užití internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz. Omezením přístupu k zákaznickému účtu dle tohoto odstavce je myšleno zejména, nikoli však výlučně, omezení platebních metod, omezení služby „Doprava zdarma“, navýšení minimálně výše Objednávky pro jednotlivý nákup, a/nebo celkové omezení zákaznického účtu.
IV. Změna Smlouvy
4.1. Objednávka je pro Zákazníka závazná od chvíle jejího dokončení na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz. Změna Objednávky po jejím dokončení, resp. po uzavření Smlouvy, je možná pouze, pokud Balkanmarket telefonicky či jinak kontaktuje Zákazníka s tím, že objednané zboží již není dostupné.
V. Cena Objednávky a platební podmínky
5.1. Cena Objednávky a případné další náklady dle Smlouvy jsou splatné při předání zboží z Objednávky Zákazníkovi. Zákazník může uhradit při dokončení Objednávky kauci bezhotovostně platbou na bankovní účet Balkanmarketu. Tato kauce bude následně započtena na cenu Objednávky po jejím předání, případný přeplatek bude vrácen Zákazníkovi na účet, ze kterého kauci zaplatil nedoplatek Zákazník nedoplácí.
Před zaplacením kauce na cenu Objednávky není Balkanmarket povinen zboží z Objednávky Zákazníkovi odeslat.
5.2. Zákazník může také k platbě užít dárkového poukazu vystaveného Balkanmarktetem tak, že při vytváření Objednávky zvolí platbu dárkovým poukazem a vloží unikátní kód uvedený na poukazu. Na dárkový poukaz nelze vracet finanční prostředky a jeho hodnota musí být vyčerpána jednorázově.
5.3. Zákazník jinak hradí cenu Objednávky při předání zboží z Objednávky v hotovosti.
5.3. V ceně zboží není zahrnuta cena za službu dodání zboží na místo určené v Objednávce. Výše aktuální ceny za dodání zboží na místo určené v den, co byla učiněna Objednávka zboží, je uvedena na webové stránce. Cena za službu dodání zboží na místo bude Zákazníkovi připočtena ke konečné ceně, nedosáhli-li Zákazník na bezplatnou službu dodání zboží, jejíž podmínky jsou uvedeny na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz.
5.4. Jakákoliv jiná změna bude vždy Zákazníkovi předem oznámena při vytváření Objednávky a může záviset na požadovaném čase doručení zboží.
VI. Odstoupení od Smlouvy a reklamace zboží
6.1. Reklamace zboží: Zákazník je povinen předané zboží z Objednávky ihned zkontrolovat a zjištěné nedostatky okamžitě oznámit (reklamovat) Balkanmarketu. Pokud zboží (zejména jídlo) při předání Zákazníkovi bude vykazovat vady, v jejichž důsledku jej nebude možné užít k jeho účelu (ze zřejmých důvodů, a to např. propadlá expirační doba anebo u zboží je jiná zjevná nezpůsobilost k tepelnému zpracování či ke konzumaci nebo určenému účelu použití), vrátí Zákazník zboží ihned příslušné osobě, která mu jej za Balkanmarket předala. Zákazník souhlasí, že s ohledem na povahu zboží nemusí být brán zřetel na skutečnost, že nereklamoval zjevné vady zboží při jeho předání (např. poškození ochranného obalu). V případě pozdější reklamace zboží se Zákazník spojí s Balkanmarketem buď prostřednictvím kontaktu uvedeného na www.aida-balkanmarket.cz nebo prostřednictvím emailu aidabluka@gmail.com Pro posouzení reklamace může být požadováno po Zákazníkovi prokázání vady, obvykle zasláním fotodokumentace vady zboží.
6.3. Odstoupení od Smlouvy ve lhůtě 14 dnů: V souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), může Zákazník od Smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů, kdy tato lhůta končí uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy Zákazník (nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce) převezme zboží. V případě odstoupení od Smlouvy je Zákazník povinen zboží okamžitě předat osobě, která mu jej za Balkanmarket předala, a není-li to možné, nebo dojde-li k odstoupení později ve 14 denní lhůtě, je povinen sdělit odstoupení od Smlouvy Balkanmarketu prostřednictvím formuláře o odstoupení od smlouvy zaslaného elektronicky formou emailu na adresu aidabluka@gmail.com, v tomto formuláři identifikovat zboží a uvést formu řešení příslušného odstoupení od Smlouvy; vzor formuláře je dostupný na www.aida-balkanmarket.cz. Zákazník je poté povinen do 14 dnů od odstoupení Smlouvy předmětné zboží zaslat na adresu Holečkova 1205/93, Košíře, 15000 Praha 5 nebo předat v provozovně Balkanmarketu na adrese se sídlem Holečkova 1205/93, Košíře, 15000 Praha 5. V případě odstoupení od Smlouvy nese Zákazník náklady spojené s vrácením zboží.
6.4. Odstoupí-li Zákazník od Smlouvy, vrátí mu Balkanmarket bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od doručení odstoupení od Smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě Smlouvy přijal, a to stejným způsobem kterým je obdržel. Balkanmarket vrátí Zákazníkovi přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím Zákazník souhlasí a pokud Balkanmarketu tím nevzniknou další náklady. Jestliže Zákazník zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Balkanmarket nabízí, vrátí Balkanmarket Zákazníkovi náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Odstoupí-li Zákazník od Smlouvy, není Balkanmarket povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Zákazníkovi dříve, než zboží obdrží.
6.5. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnosti zboží.
6.6. V souladu s ustanovením § 1837 písm. e), g) Občanského zákoníku odstoupení od Smlouvy není možné u zboží (potravin) podléhající rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby - např. ovoce, zelenina nebo potraviny živočišného původu, nebo u zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co je Zákazník porušil (např. poškodí-li Zákazník ochranný obal zboží nebo poruší-li bezpečnostní uzávěr nebo může-li dojít k jiné kontaminaci zboží). S ohledem na dodržování hygienických norem a těchto VOP Zákazník souhlasí, že Balkanmarket je oprávněn v případě jakéhokoli podezření na jejich porušení ze strany Zákazníka odstoupení od Smlouvy odmítnout a vrácené zboží na náklady Zákazníka poslat Zákazníkovi zpět a nebude-li to možné (např. z hygienických důvodů nebo z důvodu porušení ochranného obalu), je Balkanmarket oprávněn zboží neprodleně zlikvidovat.
VII. Práva Zákazníka z vadného plnění
7.1. Balkanmarket odpovídá Zákazníkovi za vady zboží a/nebo služeb v rozsahu stanoveném obecně závaznými právními předpisy a odpovídá tak Zákazníkovi, že zboží a/nebo služba při převzetí nemá vady. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží a/nebo služba byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
7.2. V souladu s ustanovením § 2165 odst. 1 Občanského zákoníku může Zákazník vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od jeho převzetí. Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.
7.3. Má-li zboží vadu, může Zákazník v souladu s ustanovením § 2169 Občanského zákoníku požadovat dodání nového zboží bez vad nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný.
Balkanmarket může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady. Balkanmarket odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím zákazníkovi nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a čel, pro který Zákazník věc koupil. K odstranění vady převezme Balkanmarket věc na vlastní náklady.
7.4. Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
a) Balkanmarket odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době nebo ji nepřevezme na vlastní náklady
b) se vada projeví opakovaně,
c) je vada podstatným porušením Smlouvy,
d) je z prohlášení Balkanmarktu nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou Zákazník obdržel. Zákazník nemůže od Smlouvy odstoupit, je-li vada nevýznamná. Odstoupí-li Zákazník od Smlouvy, Balkanmarket vrátí Zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc. Práva z vadného plnění se uplatňují u Balkanmarketu. Pokud je to možné, Zákazník nejprve kontaktuje Balkanmarket e-mailem aidabluka@gmail.com a dohodne se na dalším postupu. Pro posouzení vady bude Balkanmarket obvykle požadovat zaslání fotodokumentace vady a/nebo předání vadného zboží. Uplatní-li Zákazník právo z vadného plnění, potvrdí mu Balkanmarket v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
7.4. Balkanmarket nenese odpovědnost za případnou škodu nebo jakékoli jiné následky vzniklé Zákazníkovi na základě nebo v souvislosti s jednáním Zákazníka nebo na základě okolností na straně Zákazníka.
7.5. Zákazník bere na vědomí, že Balkanmarket nenese odpovědnost za plynulý, nepřerušený, bezchybný a bezpečný chod internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz. Balkanmarket nenese odpovědnost za reklamu či propagaci prováděnou jakýmkoliv třetím subjektem prostřednictvím internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz ani odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
7.6. Dostupnost zboží je vázána na skladové zásoby. Zákazník bere na vědomí, že Balkanmarket dostupnost zboží negarantuje. V případě, že nebude možné Objednávku z jakýchkoli důvodů na straně Balkanmarketu vyřídit, bude o tom Zákazník informován prostřednictvím e-mailu, který Zákazník uvede v Objednávce jako kontaktní.
VIII. Vratné zálohované obaly
8.1. Ceny zboží ve vratných zálohovaných obalech zahrnují i zálohu za tento obal. Zákazník může vrátit zálohovaný obal a obdržet zpět zálohu v jakémkoliv řetězci maloobchodního prodeje v souladu s platnými právním předpisy České republiky. Balkanmarket nezajištuje ani negarantuje pro Zákazníka vrácení zálohových obalů u výrobků ze zahraničí, které nejsou vratné podle právních předpisů České republiky.
IX. Alkoholické nápoje
9.1. Alkoholové výrobky mohou být prodávány pouze osobám starším 18let; mladším osobám je jejich prodej zakázán.
9.2. Balkanmarket, jako prodejce alkoholových výrobků prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, provádí ověření identity a věku spotřebitele (tedy, že spotřebitel není mladší 18 let), a to následovně:
i. Nákup alkoholových výrobků je umožněn pouze Zákazníkům, kteří mají registrovaný a ověřený uživatelský účet s vyplněnými osobními údaji a kteří sdělí své jméno, příjmení, adresu trvalého pobytu, datum narození a poslední čtyři znaky čísla svého platného úředního dokladu totožnosti. Neregistrovaný Zákazník je systémem upozorněn, aby se v případě zájmu o nákup alkoholových výrobků registroval.
ii. zákazník musí před prvním nákupem provést ověření své registrace a registračních údajů osobně v kamenné provozovně Balkanmarketu na adrese: sídlem Holečkova 1205/93, Košíře, 15000 Praha 5. Zákazník za tím účelem předloží svůj doklad totožnosti, který Zákazník uvedl při učinění registrace.
iii. nemá-li Zákazník registrovaný a verifikovaný účet může zvolit namísto Objednávky alkoholových výrobků rezervaci zboží v kamenné prodejně. Pověřený zaměstnanec Balkanmarketu věrohodně ověří věk a totožnost Zákazníka a Zákazník za tím účelem předloží svůj doklad totožnosti, který Zákazník uvedl při učinění rezervace zboží.
vi. V případě, že ověření dle tohoto ustanovení VOP nebude z jakéhokoli důvodu úspěšné, dochází ke splnění rozvazovací podmínky.
9.4. Balkanmarket si vyhrazuje zavést omezení obdobně jako u prodeje alkoholických výrobků a také u vybraného drogistického zboží (např. čistící domácí prostředky nebo prostředky na hubení škůdců, případně látky hořlavé, těkavé nebo dráždivé nebo jinak nebezpečné či zdraví škodlivé) nebo jakéhokoli jiného zboží podobného charakteru.
X. Ochrana práv duševního vlastnictví, zneužití služby, dostupnost služby, další práva a povinnosti smluvních stran
10.1. Zákazník bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící internetový portál www.aidabalkanmarket.cz (včetně fotografií propagovaných služeb a/nebo zboží) jsou chráněny autorským právem. Zákazník se zavazuje používat internetový portál www.aida-balkanmarket.cz výhradně pro svou potřebu, a dále se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat nebo neoprávněně užít (např. uchovávat, upravovat, šířit) programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový portál www.aida-balkanmarket.cz.
10.3. Zákazník není oprávněn při užití internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz a tento je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků a který je v souladu s jeho určením.
10.4. Zákazník užívá internetový portál www.aida-balkanmarket.cz na vlastní riziko a bere na vědomí, že fotografie na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz jsou pouze ilustrativní.
10.5. Balkanmarket neodpovídá za žádné škody vzniklé v souvislosti s využitím služeb, užitím informací nebo stahováním údajů zveřejněných na internetovém portálu www.aida-balkanmarket.cz, tj. za chyby, opomenutí, přerušení, poruchy, zpoždění, počítačové viry, ztrátu zisku nebo ztrátu dat Zákazníka nebo jiné třetí osoby užívající internetový portál www.aida-balkanmarket.cz., neoprávněný přístup k přenosům a datům těchto osob, změny takových dat, jakož i další hmotné a nehmotné ztráty.
10.6. Veškeré informace zveřejňované na portálu www.aida-balkanmarket.czjsou uváděny při nejlepším vědomí a svědomí Balkanmarketu, který nenese odpovědnost za jejich úplnost či technickou přesnost.
10.7. Balkanmarket si vyhrazuje právo kdykoliv omezit nebo ukončit přístup Zákazníka nebo jiné třetí osoby k internetovému portálu, a to nejen při podezření na zneužití práva či podvodné a obdobné jednání, kterým zejména, nikoli však výlučně, může být opakované vrácení zboží z Objednávky tak, že konečná kupní cena nedosahuji minimální výše Objednávky a/nebo hodnoty pro službu „Doprava zdarma“.
10.8. Balkanmarket není ve vztahu k Zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
XI. Ochrana osobních údajů a souhlas se zpracováním
11.1. Jak Balkanmarketu zpracovává osobní údaje Zákazníka je popsáno v sekci Ochrana osobních údajů zákazníků na portálu www.aida-balkanmarket.cz. Zákazník bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat KOŠÍK o změně ve svých osobních údajích.
XII. Doručování a převzetí
12.1. Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence související musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou, případně osobně nebo doporučeně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Zákazníkovi je obvykle doručováno na adresu elektronické pošty uvedené v Objednávce.
12.2. Zpráva je v případě doručování elektronickou poštou považována za doručenou okamžikem přijetí na server příchozí pošty. Zpráva doručovaná osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb je považována za přijatou převzetím zásilky adresátem, případně odepřením převzetí zásilky adresátem. V případě doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb je zásilka považovaná za doručenou rovněž uplynutím lhůty deseti (10) dnů od uložení zásilky a dání výzvy adresátovi k převzetí uložené zásilky, dojde-li k uložení zásilky u provozovatele poštovních služeb, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl.
XIV. Závěrečná ustanovení
14.1. Smlouva stejně jako veškeré vztahy související s užitím internetového portálu www.aida-balkanmarket.cz se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva Zákazníka (spotřebitele) vyplývající z obecně závazných právních předpisů. V případě soudního sporu mezi Zákazníkem a Balkanmarketu je místně příslušným soudem soud podle sídla Balkanmarketu.
14.2. V případě sporu mezi Zákazníkem a Balkanmarketem může Zákazník kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz) a postupovat dle pravidel tam uvedených. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze nalézt též na internetových stránkách České obchodní inspekce.
14.3. Balkanmarket je oprávněn ke své činnosti na základě živnostenského oprávnění a činnost nepodléhá jinému povolení. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti živnostenský úřad.
14.4. Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení VOP neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení.
XV. Kontaktní údaje:
-
Internetový portál/ e-shop: www.aida-balkanmarket.cz
-
E-mail zákaznické podpory: aidabluka@gmail.com
-
ID datové schránky: r3piaab
-
Telefon: +420721572371 (dostupnost v pracovní dny 8:00-18:00 hod.)
Uvedené Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.10.2025
.png)